måndag 8 oktober 2007

Jag är ingen siffra på ett papper!!

Enligt statistiken behöver jag inte vara rädd. Nämen va BRA då! Då andas jag ut och kopplar av. Jag VET att det finns statistik som man kan titta på. Jag VET det. Men jag är ingen siffra på ett papper! Jag är en människa. Av kött och blod! Det finns dessutom inte en enda statistisk rapport om vad som pågår i mitt inre. Ingen vet det jag vet. INGEN!

vill inte vara rädd! Men jag är det. För jag vet! "Vad händer om man inte blir tagen på allvar? Vad händer om man bortser från min rädsla? Om man tänker statistiskt? Vem garanterar att statistiken gäller även mig? VEM? Är det samma person som tar på sig ansvaret? Samma person som förklarar för mina barn? Vill nån ens ta på sig det ansvaret? Att garantera att statistiken även gäller mig."

Jag är rädd att bli paranoid. Men jag ÄR inte det. Jag tvingar mig ut. Ut bland folk. Jag försöker och jag kämpar. Men jag VET ju! Vet vad som väntar.

Ta mig inte för givet! Jag är ingen siffra på ett papper!

Inga kommentarer: