lördag 20 oktober 2007

Bilen...!

Kom hem rätt sent ikväll. Var hos en väninna på middag. Det var skönt att tänka på nåt annat. Att skratta lite. Men det är ju bara för en stund. När jag kom hem såg jag bilen igen. Det är tredje gången nu. Samma bil. Fast på en annan gata vid mitt hus. Såg att det satt några i. Dom följde mig med blicken. Obehagligt? Nä. Nu börjar jag tröttna! NU är jag arg! RIKTIGT arg! Är det nån som vill nåt så varsågod och kom fram och säg det då! Det skulle vara kul att se deras reaktion när dom istället möts av en fyrbent skyddsvakt. Och en J*LIGT förbannad tjej! Ja, nu får det f*n räcka!! VEM tror han att han är? TROR han att jag tänker vika mig för några banala maffia-psykningar??

"Ja, jag VET att ni ser mig. Jag vet att ni VILL synas. Men just nu skrattar jag åt er. Fatta det! Kom med nåt konkret istället! Säg nåt! Sitt inte där som några maffia wannabes! Patetiskt!!"

Just idag är jag inte rädd! Inte det minsta! Bara arg! Jag ska kliva in i rättssalen med huvudet högt! Jag VET vad som är rätt. Jag VET vad som har hänt. Jag tänker än en gång berätta min histora. INGEN skrämmer mig till tystnad! Jag gör det här för MIN skull. För mina barns skull och för alla dom som önskar dom gjort det eller kommer att behöva göra det! Idag känner jag mig stark. Kanske inte imorrn. Men det är en annan dag. Jag ger mig inte! Jag fortsätter kämpa!

Än har hon inte gett sig. Det krävs mer än så. Jag kämpar inte bara för mig själv. Viljan i mig är starkare än hoten! Ingen skrämmer mig till tystnad. INGEN! Jag har tejpat knogarna och satt på mig handskarna.

Välkommen in i ringen!!

1 kommentar:

Jenny Lövis sa...

Go for it girl!
Nu är det lite girl power i dig!
Tänker på dig och hoppas du får fler såna här starka dagar-det behöver du!
På med självförtroendet min vän!
Du är nu en liten Powerpuff Pingla!

Tänk på att just du är unik! Det finns ingen annan som du!

Kram