tisdag 6 november 2007

Jag är en överlevare!!

Klockan är halv sju. Jag har sovit i en och en halv timme inatt. Idag är sista striden. Jag orkar inte vara rädd längre. Jag vill inte! Istället gör jag mig redo för att ge mig in i djungeln. Den snåriga, risiga j*la djungeln. Där ska jag möta farorna. Jag är redo nu.

Har satt på mig mina combat-boots och kamouflagekläder. Har mitt lilla survival-kit redo. Några handgranater. Eldkastare. Halvautomatiska vapen och skavsårsplåster. Jag är redo nu. Jag vet att det lurar många faror i djungeln men jag är inte rädd. Jag är tuff! Det är nog lite G.I Jane över mig idag. Förutom den rakade skallen.

Tänker kämpa på mot monstret. Mot djungelns dolda hemligheter. Jag ska slå mig fram genom snåren. Kommer med all sannolikhet att känna grenarna piska mig i ansiktet. Men vågar. Idag vågar jag. Är beredd nu. Är inte rädd. Jag har ju mina skavsårsplåster.
Jag är en överlevare!!

Inga kommentarer: