lördag 22 december 2007

Tigrinnan är arg!

Kom nära och hon sliter dig i stycken!

Min äldsta dotter drömde en mardröm om XX igår natt. En otäck dröm. Hon drömde att hon hittade mamma halvt ihjälslagen utanför dörren. Och att XX stod där. Nu får det f*n bli ett slut på det här!

Nu vässas klorna. Honan ligger och lurar i gräset och när du minst anar det går hon till attack! Hon haltar och har ont men instinkterna finns kvar! Hon är på jakt. Behöver föda till minikissarna. Har du otur så är det DU som ligger på julbordet med ett äpple i käften!

Är så förbannat trött! Börjar se saker. Började flina för mig själv när jag satt i bilen igår. Såg en jättestor häst galoppera i slowmotion 100 meter framför bilen. Det var ingen häst. Det var en buss. Värsta LSD-trippen!

Sömnbristen ger sig till känna på alla möjliga märkliga sätt. Kommer inte ihåg vilken dag det är. Att det är jul i övermorgon har inte alls gått in. Glömmer bort det mesta. Kan gå ut med hunden men inser snart att själva vitsen med hundpromenaden inte riktigt når sin funktion om jag glömt hunden inne! Då får jag vända om. Kommer knappt ihåg barnens namn. Dom får heta allt annat än sina egna namn. "Du...öhh..vafan heter 'ru??" Tur att mina ungar har humor! Dom kallar mig för "pappa" och flinar.

"Nu är det jul igen.." Ja, men var det inte det nyss? Åren går, men en annan består. Det är ju en j*vla tur! Mina ungar tycker jag är lastgammal. 32? Det är väl inte så farligt. Dom tror att mormor är 300. När min äldsta fick veta att min kompis sambo är 34 höll hon på att svimma! "Åh herregud!!", sa hon.

I år känns det ju inte så glatt med julen. Tänker inte lyfta ett finger. Ett lussebak blir det. Men inga köttbullar eller annat trams. Sånt fixar mamma! Mammor är bra att ha. Dom ingår ju ofta i paketet. I mitt paket ingår det en i alla fall. Hon gör goda köttbullar. Själv glider jag nog i min nya lilla velour-overall, slänger ihop lockarna i en slarvig tofs, tar min nya pojkvän Aladdin och glider ner under filt framför Kalle! Klockan 15.00 på måndag tar jag inte emot några samtal. Då ska jag och Aladdin kela! Bara han och jag. Och en unge på varje sida.

Jag undrar om XX ska titta på Kalle. Om han också har en pojkvän som heter Aladdin. "God Jul! Hoppas tomten kommer! (när du tappar tvålen i duschen!)"

Tigrinnan samlar kraft. Förbereder sig för strid. Klorna blänker. Hon är arg!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har läst din blogg ett tag.
Du verkar så gullig!
Och du har en fin blogg,du skriver snyggt och prydligt :)
Hoppas ni får en God Jul trots allt!
Försök att ta vara på "barnens dag" på bästa sätt!
Julkraaam!

Anonym sa...

God jul önskar jag er. Hoppas den blir fridfull för de är ni värda. Har läst din blogg den berör mycket.
Varma julkramar