fredag 7 december 2007

Jag saknar mina små!

Mina barn är rädda. Oroliga. Dom oroar sig för mamma. Att nån, vem som helst, ska komma och göra mig illa. Dom oroar sig för att XX ska komma och vara sådär dum igen. "Man FÅR inte göra som han gjorde, mamma!"

Dom har behov av att prata om det. Med mig. Det är något vi har upplevt tillsammans. Vi har alla tre känt samma kärlek till honom. Samma tillit och samma sorg.

För det mesta känner jag mig som Pipps Långstrump. Alltid glad, lite gulligt tokig, alltid redo för nya äventyr. Inte rädd för nåt och framförallt starkast i världen. Men när mina barns rädsla lyser igenom deras leenden och glittrande ögon känner jag mig plötsligt så otroligt maktlös!
Jag önskar jag var Askungens gudmor. Jag skulle svinga min trollstav över deras små lockiga huvuden när dom sov och ta bort all oro och smärta dom bär på. Jag skulle ge dom trygghet och glädje.

När jag sett till att dom var trygga igen skulle jag väcka min livvakt. Förvandla honom till en muskulös Mary Poppins, svinga trollstaven över mina egna korkskruvar och sen ta mig till balen på slottet! Mamma behöver en helkväll!

Idag gör det ont. Inte ens tanken på en helkväll på slottet känns speciellt lockande. Jag kan bara tänka på mina små. Dom förtjänar inte den där oron. Inga barn gör det.

Just idag var det lite tyngre än vanligt. Men imorrn är det säkert bättre. Jag hoppas det. Jag vet att det tillslut blir helt bra. Måste bara hålla ut.

Jag saknar mina små!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Hittade din blogg idag. Brukar inte läsa bloggar, men nu kunde jag istället inte låta bli, oerhört gripande läsning. Oerhört "tråkig" läsning, tråkig i den mening att ingen människa ska behöva gå igenom detta.

Du skriver att inte dina barn förtjänar den här oron, självklart inte! Men glöm inte bort att det gör INTE du heller! Du har inte heller gjort något för att förtjäna det du går igenom!

Kämpa på, även om det är tungt nu, så kommer det tillslut bli bättre.

// Stefan

Anonym sa...

EN DEL FRUNTIMMER FÖRTJÄNAR LITE SPÖ...60-70%PROVOSERAR FRAM DET SJÄLVA.SYND ATT UNGAR KOMMER IMELLAN BARA

Anonym sa...

Hur får du ihop det där? Är det möjligtvis vetenskaplig statistik! Att "spöa" en annan människa är inget annat än tecken på svaghet och total oförmåga att kunna uttrycka sig i ord. Visa lite j*la stake istället för att gömma dig bakom en anonym signatur med dina åsikter!
Vi har alla rätt till våra åsikter men att vara så ofantligt obegåvad att man påstår att "en del fruntimmer provocerar (lär dig stava!) fram det" visar bara på din fantastiskt höga intelligensnivå tycker jag!
INGEN förtjänar spö, vare sig män, kvinnor eller barn. (Jag vet dock en hel drös som skulle vilja ge dig en käftsmäll för ditt strålande sätt att visa upp din intelligens på!)

Anonym sa...

En del fruntimmer förtjänar lite spö??!!!! INGEN varesig kvinna eller man förtjänar att få spö !

Du skriver att 60-70% förtjänar att få spö, du är helt fel ute ! Men ditt inlägg kan man bara tänka sig vad din fru/man får gå igenom !

Vill bara säga til dig tjejen som gått/går igenom ett helvete att lyssna INTE på dessa idioter ! Vi är stolat över dig !!!!!

Anonym sa...

Blir så förbannad när jag läser det som Anonymous säger ! Du..bäver ;-) Lyssna inte på denna jubelidiot ! Tack gode gud så finns det människor som Stefan.

Kram

Anonym sa...

Anonym, vilken korkad värld lever du i ? Skulle du själv vilja ha lite spö eller ? Man ska egentligen inte döma människor, men det du skriver var tamejfan det dummaste jag nånsin hört. Du är en skam för det manliga släktet. Är det bara som du är bitter eller ?

Anonym sa...

Åh, som jag önskar att jag hade din mail nu, din dumma jävel !

Anonym sa...

Starka underbara kvinna! Om du bara viste hur stark och vilket fantasikt budskap du skickar till oss alla genom att dela med dig av ditt liv.

Du lär dina små tösar att det inte är ok att slå. Att man inte ska stanna. Tänk på det också. De ser att mamma är en stark kvinna... du kommer att komma ut ur tunneln, ut på andra sidan.

Jag hoppas att jag är så stark om jag någon gång genomlider det som du gjort.

Det jag gör nu är att arbeta som jourkvinna.. det är nått som ALLA kvinnor borde göra.

Du är min idol!

Anonym sa...

Oj! Det tog några timmar..med pauser och lite jobb emellanåt men nu har jag läst klart alla dina inlägg, mina tårar bröt igenom ibland och jag blev så tagen av dig, tankarna,ja allt!
Jag vet exakt hur du känner dig.Exakt!skickar dig ett mail istället tror jag.
Kram
V

Anonym sa...

Vill bara säga; Fy fan vilken stark tjej/mamma du är. Det man läser é helt overkligt men tyvärr finns det. Önskar dig all lycka i framtiden och kommer att följa dig via din blogg så länge du orkar skriva.
Till anonymous; Du vet väl att det är skottpengar på råttor som dig din dumma jävel......

Anonym sa...

Det är bara att ignorera vad "anonymous" säger. Det är inte ens värt att lägga någon energi på. Jag hoppas innerligt att den personen går in å får se att den har ALLA emot sig. Så omoget. Så fruktansvärt löjligt och idiotiskt att skriva något sådant.

Kram till alla andra